Neboli prostředek pro automatizovaný sběr dat. Vychází z anglického „Quick Response“, tedy kódy rychlé reakce. Dnes se s tímto kódem můžeme setkat čím dál častěji např. na letácích, vizitkách, plakátech ale i produktech. Ptáte se jaký to má význam?
Dnes, kdy v Evropě používá 31% lidí tzv. chytrý telefon, který může snadno obsahovat čtečku QR kódů začíná být velký trend v jejich používání, o čemž vypovídají i čísla:
V roce 2011 znalo QR kód 25% občanů a 4% jej někdy použily, v roce 2012 již 56% občanů zná QR kód a 12% jej již někdy použilo. Z čísel je jasně známo, že tato technologie si našla své uplatnění je na cestě rozmachu.
V dnešní době jsou QR kódy využívány ke kódování vizitek, telefonních čísel, emailových adres, sms textových zpráv, webových odkazů, geografického umístění a samozřejmě textu. QR kód je také nástrojem mobilního marketingu a reklamy.
Na rozdíl od běžných čárových kódů, které uloží pouze max. 20 numerických znaků QR kódy umožňují ukládat větší množství informací, lze do nich uložit až 3 tisíce bajtů informací. Lze kódovat numerické, alfabetické a jiné kódy. Jeden QR kód může tak ukládat až 7089 numerických znaků nebo text s cca 4300 znaky nebo cca 2900 bajtů binárních dat či 1800 japonských Kanji znaků.