Domů Magazín QR kód aneb použití v praxi

QR kód aneb použití v praxi

0
QR kód

Neboli prostředek pro automatizovaný sběr dat. Vychází z anglického „Quick Response“, tedy kódy rychlé reakce. Dnes se s tímto kódem můžeme setkat čím dál častěji např. na letácích, vizitkách, plakátech ale i produktech. Ptáte se jaký to má význam?

 

QR kód dokáže zakódovat mnohem větší množství dat, než klasický EAN čárový kód. Kódy jsou určeny pro počítačové zpracování, využívají velké množství technik předcházejících chybám interpretace. Kód přestává být čitelným až po odstranění či znečištění velké části kódu, což je velkou výhodou oproti klasickému EAN čárovému kódu.

Dnes, kdy v Evropě používá 31% lidí tzv. chytrý telefon, který může snadno obsahovat čtečku QR kódů začíná být velký trend v jejich používání, o čemž vypovídají i čísla:

V roce 2011 znalo QR kód 25% občanů a 4% jej někdy použily, v roce 2012 již 56% občanů zná QR kód a 12% jej již někdy použilo. Z čísel je jasně známo, že tato technologie si našla své uplatnění je na cestě rozmachu.

V dnešní době jsou QR kódy využívány ke kódování vizitek, telefonních čísel, emailových adres, sms textových zpráv, webových odkazů, geografického umístění a samozřejmě textu. QR kód je také nástrojem mobilního marketingu a reklamy.

Na rozdíl od běžných čárových kódů, které uloží pouze max. 20 numerických znaků QR kódy umožňují ukládat větší množství informací, lze do nich uložit až 3 tisíce bajtů informací. Lze kódovat numerické, alfabetické a jiné kódy. Jeden QR kód může tak ukládat až 7089 numerických znaků nebo text s cca 4300 znaky nebo cca 2900 bajtů binárních dat či 1800 japonských Kanji znaků.

BEZ KOMENTÁŘE

Exit mobile version