Domů Lifestyle Jak vznikají parfémy

Jak vznikají parfémy

0
Vznik parfémů

Sestavování parfémové kompozice přirovnávají často mnozí odborníci k tvorbě hudební skladby. V parfumerii se také používají některé termíny běžné v hudbě – tón, akord, harmonie, disonance a kompozice, stupňovité regály u pracovního stolu parfuméra se nazývají varhany.

 

Na začátku práce každého tvůrčího parfuméra je představa o konečné vůni, které chce docílit. Tak pracuje s vonnými látkami a se svým zcela dokonalým čichem podobně jako hudební skladatel s tóny a sluchem. Oba při tom využívají své fantazie a také zkušenosti.

Nejprve parfumér vybere jednotlivé vonné látky a zkouší jejich vzájemnou harmonii. Vonné látky se nanesou na tzv. testovací papírky, což jsou proužky savého neklíženého papíru, a čichem se hodnotí možnosti vzájemné kombinovatelnosti. Vybrané vonné látky se pak v co největším počtu různých kombinací naváží na přesných váhách. Tak vznikají základní vonné akordy, jejichž vůně se porovnávají opět za použití testovacích papírků. Posuzuje se počáteční vůně směsi a změny její vůně během odpařování.

K zodpovědnému posouzení kvality vůně je třeba skutečně vycvičená, neustále osvěžovaná čichová paměť.

Po sestavení nejvhodnějšího základního akordu, který je určujícím prvkem pro příští vonnou kreaci, následuje další fáze, při níž se akord rozvíjí a obohacuje o další látky. Výběr základních vonných látek je ovlivňován fantazií parfuméra, požadavky zákazníka, typem a druhem konečného výrobku.

Jako i v jiných oborech se v parfumerii většinou staví na základech vybudovaných předchůdci. V kompozicích pro pánské série se obvykle používají prvky kořenité, dřevité, juchtové a fougerové. Naproti tomu pro dámský parfém se vybírají květinové komplexy, sladce balzamické, jemně cypřišové nebo mošusové základní akordy. Základní typy se pak různě modifikují.

Následně se olejová vonná esence smíchá s lihovým roztokem a parfém je hotový.Čím větší procento vonné esence, tím koncentrovanější lihový roztok pro výrobu parfému je potřeba. Výrobní cena je necelých 50 Kč.

Následuje oslovení celebrity (pokud se už nevytvářel dle jejích požadavků), exklusivní flakonek, reklama která stojí miliony a klasiky jako jsou velkoobchod a maloobchod (parfumérie ) ,která si běžně přidává 100 % marži.Výsledkem jsou parfémy za 1 až 3 tisíce Kč.

Spoustu dalších zajímavostí o parfémech, širokou nabídku ke koupi a mnohem víc naleznete na www.parfemista.cz.

BEZ KOMENTÁŘE

Exit mobile version